Vad ska jag göra egentligen

Jag har blivit lite less på att baka. Jag behöver inspiration och nya recept för jag gör bara samma gamla trista kakor hela tiden, känns det som. Kanske skulle jag byta bana? Förbättra mina kunskaper inom matlagning kanske? Jag såg filmen Julie and Julia nyligen och blev mycket inspirerad! Att få fram boken "Det goda, franska köket" verkar dock vara lättare sagt än gjort... I alla fall om man är i en temporär svacka... alternativt redan innan har på tok för mycket att göra (självpåtaget så klart, men ändå). Men att öva upp matlagningsskillsen är ju bättre både för karaktären och för vikten, så jag kanske ska göra ett ryck vad gäller fru Childs bok ändå. Alternativt bli en djävul på att grilla! Sommaren bjöd generöst på sig själv här i helgen men vi har fortfarande inte köpt någon grill, för annars hade det ju varit läge. Nu valde sedan sommaren ogint att dra tillbaka förmånerna och vi återgick idag till kylan och nordvästan som utan eftertanke borrar sig igenom sommarkläderna som jag i min enfald redan för länge sedan plockade fram. Ingen grillning i sikte de närmaste dagarna ser det ut som, men det är väl tursamt för oss, för då kanske vi har hunnit köpa en grill till nästa gång solen behagar visa sig. Då ska jag slänga på ett paket färska musslor! Det med lite vitlökssmör, yeah baby!

Kommentarer
Postat av: Annika

Du kanske vill baka lite olika sorters bröd? Baguetter, frallor, surdeg, limpor, knäckebröd, tekakor och så vidare. Jag tror att du skulle vara fenomenal på det. Annars är mat också en bra idé. Det finns så mycket man kan laga och äta! Lyck till!

2012-06-09 @ 18:07:29
URL: http://glutenfriamirakel.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0