Födelsedag

Ja, i fredags fyllde jag gubevars år och lyckades få till en tårta, trots att jag känt mig otroligt seg och trött på sistone. 2 månaders förkylning och en flytt på det kan ju få även mig att gå på knäna. :) Men nu verkar jag vara i det närmaste frisk, så nu är det dags att rycka upp sig igen! Så här kommer en bild på födelsedagstårtan; en red velvet cake (receptet kommer från den fina bloggen Sockerrus) med hallon och whipped cream cheese frosting. Den blev saftig och god och jag tror nog att jag ska göra den fler gånger.

Ikväll har jag bakat makroner som ska stoppas i frysen tills på söndag. Då blir det konsert med operaföreningen jag är med i, och vi tänkte bjuda på fika i pausen. Själv ska jag som sagt bidra med makroner samt även cup cakes, men alla tar med något i bakväg så att det blir en riktigt fin buffé. :)



Kommentarer
Postat av: Annika

Åh, vad den ser god ut! Och grattis i efterskott!

Det ser så fin och proffsigt gjord ut.

2012-05-12 @ 15:19:00
URL: http://glutenfriamirakel.blogspot.se/
Postat av: Majsan

Grattis i efterskott? och vaddå flyttat? Det var en överraskning....



Läste en matlagningstidning och tänkte tipsa dig om en blogg: http://bakemyday.se . Hittade Hello Kitty-makaroner där. Tänkte bara ifall du söker inspiration från konkurrenterna :-)

Kram, Majsan

2012-05-19 @ 09:52:49
Postat av: Imber

Bakemyday - jättekul blogg! Tack för tipset!

2012-05-28 @ 21:42:32
Postat av: mams

Ja den var verkligen jättegod!

2012-05-31 @ 16:22:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0