Att vara husägare

Det finns inte så mycket tid över för bakande för närvarande. Gräsmattan ska krattas, huset ska möbleras, alla lådor packas ut, grannar ska lära kännas och insikten att husägande är ett evighetsprojekt är redan etablerad. Huset är i fint skick. Trädgården omsorgsfullt skött. Men ändå, allt som ska göras! För att det ska bli vårt hem! Och bara sommaren värmt på äppel- och körsbärsträden, vinbärsbuskarna, rabarbern och jordgubbslandet så kommer nog motivationen till bakandet tillbaka. Likaså tanken på kakkalas i trädgården med syrenerna som skugga för julisolen och kaffekopp efter kaffekopp tillsammans med pajen som bakats på våra egna frukter och bär. Men nu, så mycket annat.

Jag tänkte jag skulle göra betongkrukor till uteplatsen. Det är ju så otroligt mycket roligare än att köpa! Jag tänkte dekorera dem med mosaik. Och så ska jag beställa tyg och sy hissgardiner till köket (mest för att fönstret är så stort att det blir så himla dyrt att köpa färdigsytt). Och inredning till barnrummen måste funderas ut... Så mycket roligt att göra!





Jordgubbsplanten och vinbärsbuskarna bidar sin tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0