Grav motivationsbrist

Det var ett tag sedan jag uppdaterade nu. Jag har tappat lite sugen när det gäller bakningen. Dessutom har vi mycket nyligen flyttat och det har tagit mycket energi och tid, fast det är ju också fantastiskt roligt och jag är jätteglad för vårt hus! Men på bakfronten har det varit ganska lugnt. John fyllde ju ett år här nyligen, men tyvärr fick vi ställa in kalaset då ingen av oss var i någon vidare form och jag inte hade haft ork att baka något. Så det blev ett litet familjekalas istället. Till denna stora dag gjorde jag en devil's food cake. Jag blev väl inte helt nöjd med resultatet, men det var första försöket med denna kaka, så det finns ju förbättringsmöjligheter. :) Tårtan består av tre chokladbottnar med ett lager nutellaganache och ett lager chokladganache. Sedan är tårtan överdragen med samma chokladtryffel som finns inuti tårtan. Dekorationerna är spritsade med philadelphiaglasyr med  chokladsmak. Blev ju roligt med en avvikande färg, och jag kände mig dessutom snål efter att ha bränt rätt mycket pengar på chokladen i och på tårtan, så jag ville inte köpa mer för dekorationernas skull. Blev ganska gott också med något som bröt av och inte var så kraftigt i smaken.




Kommentarer
Postat av: mams

Ja! Den var helt fanntastisk! Ljuvligt god och läcker i utseende form och garnering!

2012-04-26 @ 21:06:07
Postat av: Annika

Åh! det där är en sådan där tårta som man vill ha i kylen och mumsa på länge! Så där gott när chokladsuget hälsar på... så där ofta som det gör hos mig.

2012-04-30 @ 17:30:40
URL: http://glutenfriamirakel.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0